Információk, érdekességek

Zsírégető edzés? – Fontos folyadékbevitelre is!

2020. november 28.

Sokan szeretnének lefogyni, így örök vita téma a fitnesz edzők között, hogy melyik a leghatékonyabb zsírégető edzés. Kevés figyelem jut azonban arra, hogy mit érdemes fogyasztani a különböző edzéstípusok közben? Honti Pétert, az Absolute Live dietetikusát kérdeztük.

– Hogyan függ össze a mozgás, a táplálkozás és a zsírégetés?

A rendszeres és folyamatos mozgás, illetve az edzettségi szint javulásával nem csak a sportoló állóképessége, hanem a zsírégetés hatékonysága is javul. A beállított étrenddel a kitűzött cél: a kívánt alkat és testsúly elérése is könnyebbé válik, a zsírégetéshez használható italokkal és kiegészítőkkel mindenki a következő szintre tud lépni.

– Valóban segíti az L-karnitin a zsírégetést?

Az L-karnitin egy, korábban BT-vitaminként is ismert aminosav-származék, amely metionin és lizin esszenciális aminosavakból épül fel. Legfőbb feladata a zsírsavak szállítása a mitokondrium belső membránján keresztül, így segítségével közvetlen energiához tudunk jutni a test zsírtartalmának csökkentésével. Több nemzetközi kutatás is alátámasztotta, hogy a súlyzós edzést követő regenerálódást elősegíti, az izomsérüléseket csökkenti, illetve az állóképességi edzések teljesítményét például koffeinnel vagy zöld kávéval kiegészítve képes fokozni.

– Mit érdemes inni zsírégető edzés közben?

A megfelelő folyadékpótlás nélkülözhetetlen ilyen edzéstípus esetén is! Az Absolute Live sportitalokban található karnitint nem lehet túladagolni, de már középkorúaknál megnő a szervezet aminosav igénye, így optimális lehet a Mega kiszerelés 4000mg-os adagja. A folyamatokat leginkább a zöld kávé támogatja, amely a Fat Burner italban található meg, egy egészséges szervezet számára tolerálható mennyiségben. Az italokat leginkább edzés előtt és alatt ajánlott fogyasztani, s mivel cukormentesek, így a napi szénhidrát bevitelhez sem szükséges hozzá számítani őket.


A kamaszkori változásokon is átsegít a sport

2020. november 25.

A kiskamaszok sportágválasztása nem könnyű feladat, főleg akkor, ha a család nem jár előttük követendő példával. Valahol el kell kezdeni – még a sovány, túlsúlyos vagy önbizalom-hiányos gyermeknek is! Dr. Muzsik Réka, a szentesi Pingvin Patika vezetője, sporttáplálkozási tanácsadó, fitneszinstruktor tanácsai az elindulás előtt álló gyerekeknek és szüleiknek szólnak.

A fotó illusztráció: unsplash.comA mindennapos testnevelés fontossága

2012. szeptember 1-től minden köznevelési intézményben kötelezően bevezették a mindennapos testnevelést heti öt óra keretében, melyből legfeljebb heti két óra váltható ki például iskolai sportkörben való sportolással vagy versenyszerű sporttevékenységet folytató sportszervezet edzéseivel.

Ez az intézkedés egy komplex iskolai testmozgásprogram része, mely biztosítja az egészséges kondícióhoz szükséges mértékű testmozgást. A sportolással kapcsolatban pozitív érzelmeket alakít ki, élményszerű, változatos mozgástanulást tesz lehetővé. Rendkívül fontos a preventív hatása is, hisz ezáltal a diákok kevesebbet ülnek rossz testtartásban a televízió vagy a számítógép előtt.

Kell a jó példa!

A serdülőkorú gyerekek, vagyis a 11-12 – 18-20 év közötti fiatalok nagy hormonális változáson mennek keresztül, ami sokkszerű hatást gyakorol a testükre és lelkükre egyaránt. Ám ezekre a változásokra minden szervezet máshogyan reagál! Emiatt láthatunk fejletlen izomzatú, vékony testalkatú és túlsúlyos kamaszokat egyszerre, ugyanazon korcsoportban.

A család szerepe azonban minden esetben meghatározó. Ha rendszeresen együtt mozognak, sportolnak, a gyermek ezt látja, követi, és így szereti meg a sportot. Ez segít könnyebben feldolgozni a kamaszkori változással együtt járó stresszt. A gyermekkor mozgásos aktivitásának hiánya később már nehezen pótolható.

Körülbelül 14 éves korig leginkább az állóképesség fejleszthető – magyarázza dr. Muzsik Réka. Főleg a futás, úszás, biciklizés, játékos sportmozgások ajánlottak. A csontozat a saját testsúlyos edzésre, ugrásra szilárdul, tömör és vastag lesz. Ez késleltetheti az időskori csontritkulás kialakulását. Súlyzós gyakorlatok is végezhetők már ebben a korban, de ilyenkor elengedhetetlen a test biológiai fejlettségének pontos ismerete. Minden esetben egyéni edzésterv kialakítása szükséges!


Csípés, csomó, furcsa elváltozás?

2020. október 21.

Egyre kevesebb időt fordítunk magunkra és az egészségünkre. Olyan helyzetekben, mint például a napi testápolás, oda tudnánk egy kicsit figyelni magunkra, de gondolataink a napi feladatokon járnak. Pedig érdemes lenne naponta ebben a néhány percben tudatosan magunkra koncentrálni, mert ilyenkor olyan elváltozásokat is észrevehetünk a testünkön, amelyek veszélyesek lehetnekegészségünkre, az AVON összegyűjtött néhány figyelmeztető jelet.

A nyári időszakban gyakrabban előfordulnak csípések, kisebb sérülések,amelyek gyógyulását fontos, hogy nyomon kövessük. Ezeken felül pedig érdemes megismerni a saját testünket és figyelni az esetleges elváltozásokat. Legyen szó egy csomóról, egy megváltozott anyajegyről vagy egy el nem tűnő foltról, ismerjük fel, hogy valami megváltozott rajtunk és az egészségünk érdekében forduljunk vele orvoshoz. A mindennapi testápolás ideális alkalom lehet arra, hogy abban a néhány percben csak magunkra koncentráljunk és ha az alábbiak közül bármelyiket tapasztaljuk, szakemberhez forduljunk:

 


Kikészíti a bőröd a maszk hordása? 4 lépés, hogy szép legyél

2020. október 21.

Képforrás: Lush Íme a tökéletes arcápolási termékek a problémás bőrnek! Ahogy a maszkhordási szabályozások egyre szigorodnak és válik életünk szerves részévé, úgy lesz egyre fontosabb bőrünk megfelelő ápolása is a maszk alatt.  

Indulhat a mélytisztítás!

Helen Ambrosen, A Lush társalapítója és termékfeltalálója, a megfelelő tisztítást tartja a szépségápolási rutin legfontosabb lépésének, hiszen a "megfelelő arclemosó/tisztító használata reggel és este" a ragyogó bőr titka. Ezután persze jöhet az elengedhetetlen radírozás, tonizálás, akár kényeztető pakolás és persze nappali-éjszakai hidratálás. Mutatjuk csoda termékeinket problémásabb, érzékeny bőrre>>


Az ideális tonizálás

Semmi sem nyújt tisztább és frissebb érzést, mint a tonikok. A tonik nemcsak eltávolítja az előtte használt arctisztító és arcmaszk maradványait de szuperül ki is tisztítja a pórusokat és helyreállítja bőröd Ph-értékét.

A nyugodt alvás a legjobb fiatalító módszer

2020. október 13.

A fotó illusztráció: pixabay.com

A jó megjelenéshez elegendő alvásra van szükség. Ha napi 7, vagy 8 óra alvás után sem ébredünk frissen, egész nap fáradtság gyötör, nyúzott külsőnk arra figyelmeztet, hogy az alvás minőségével van probléma. Egy kutatás eredménye szerint az alvási apnoe kezelésével, nem csak egészségre káros hatásait előzhetjük meg, de megjelenésünk is frissebb, fiatalosabb és kipihentebb lehet.

Alvási apnoe

Az alvás közbeni légzéskimaradás tünetei alattomosan jelentkeznek, először rendszerint a hálótárs veszi észre a horkolást, illetve a garat elzáródása miatt kialakult légzéskimaradást követő hirtelen, hangos levegővételt – írja le a betegség tüneteit dr. Vida Zsuzsanna neurológus, szomnológus. A betegek számára sokszor nem egyértelmű, hogy nappali fáradtságukat, koncentrációs problémáikat, teljesítőképességük romlását alvási apnoe okozza. A légzéskimaradások miatt megzavart alvás ugyanis nem pihentető, hosszútávon pedig számos komoly probléma – magas vérnyomás, szív-és érrendszeri betegségek, diabétesz – előidézője lehet.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...2...83